10 Mayıs 2013 Cuma

Bebek Yüzme Derslerinin Bilimsel Faydaları - Lana Whitehead (SWIMkids USA)

Lana Whitehead  1971'den bu yana kurduğu SWIMkids USA yüzme okulunun sahibidir. Bayan Whitehead Antreman Fizyolojisi alanında gördüğü eğitimini Engelli çocukların duyusal uyumu ve eğitimi alanında Master derecesiyle tamamlamıştır. Arizona ve Kalifornia Öğretim Sertifikaları sahibi ve Amerikan Spor Tıbbı Koleji üyesidir. Amerikan Kızılhaçı Su Güvenliği Eğitmenliği, StarGuard Cankurtaran, CPR ve İlk Yardım Sertifikaları sahibidir. Amerikan Milli Yüzme takımında antrenörlük yapmıştır.
  
 #1 BOĞULMA RİSKİNİ AZALTIR
Ruth Brenner ve ekibi tarafından araştırmada resmi bir yüzme eğitim programına katılmak 1-4 yaş arasındaki çocuklarda boğulma riskini % 88 azaltmaktadır. Araştırmacılar yüzme derslerinin tam önleme programlarının bir parçası olması gerektiği sonucuna varmışlardır.[2]
 
Çin'in kırsal bölgelerinde yapılan bir diğer araştırmada ise Dr. L. Yang v ekibi bu oranı % 40 olarak bildirmişlerdir."[2].[18]
 
# 2 ÇOCUĞUN GELİŞİMİNİ HIZLANDIRIR 
 
Köln'deki Alman Spor Koleji'nde yapılan bilimsel çalışmalar yüzmeye erken başlayan çocukların fiziksel, entelektüel ve duygusal gelişimlerinin ivme kazandığını göstermektedir.
 
Yüzmeyenlerle karşılaştırıldıklarında sürekli olarak yüzen çocuklar diğerlerine göre,
 
Daha güçlü ve kas hareketlerinde koordinelidir,  
 
Bu çocuklar, eğitim hayatlarında başarılı olmalarını sağlayacak şekilde zeka, problem çözme  konularında daha başarılıdırlar,
 
Duygusal açıdan disiplinli, kontrollü ve başarıya yöneliktirler,
 
Özgüvenli, bağımsız ve sosyal çevrelerinde daha rahattırlar.[8]
 
#3 MOTOR GELİŞİMİ KUVVETLENDİRİR 
Norveç Bilim ve Teknoloji Üniversitesinde Dr. Hermundr Sigmundsson'un araştırmaları yüzen bebeklerin yüzmeyenlere göre, daha iyi denge, hareket ve tutma tekniklerine sahip olduklarını göstermiştir. Bu yetenekler çocuklar 5 yaşına geldiğinde bile devam etmektedir.[15]
 
Zelazo ve Weiss, yüzen bebeklerin 180 derece dönüş ve duvara tırmanma konusunda oldukça başarılı olduklarını ve yüzerliliğin (batmazlık, su üstünde durabilme) bebeklerin motor gelişimini hızlandırdığını belirtmişlerdir.[19]
 
#4 ZİHİNSEL GELİŞİMİN HIZLANMASI
 
Griffith Üniversitesi 2009'da 4 yıl sürecek  Erken Yaşta Yüzme Araşrıema Projesini Avustralya, Yeni Zelanda ve ABD'de bulunan 45 yüzme okulunun işbirliğiyle başlatmış ve bu konuda şu ana kadar yapılan en kapsamlı araştırmayı başlatmıştır.
 
İlk buluşlar yüzme dersleri alan 5 yaş altı çocukların zihinsel ve fiziksel gelişimlerinin yüzmeyenlere göre daha ileri düzeyde olduğu,
 
Yüzmenin çocukların sosyal ve dil yeteneklerine de faydası bulunduğunu ortaya koymuştur.[11]
 
2011'de Melbourne'de araştırmacılar erken yaşta verilecek yüzme eğitiminin entelektüel ve fiziksel faydaları bulunduğunu belirtmişlerdir.
 
Bilim adamları 5 yaş itibarıyla yüzme öğretilmiş çocukların IQ seviyelerinin istatiksel olarak daha yüksek çıktığını saptamıştır.
 
Araştırma yüksek su direncinde hareket etmeni çocuğun kaslarını yerde olduğundan daha fazla hareket ettirdiğini ve daha fazla kas grubunu çalıştırdığını göstermiştir.[10]
 
#5 HAFIZA KAPASİTESİNİ ARTTIRMA
 
Son araştırmalar, daha fazla hareket etmenin ve egzersiz yapmanın, beynin hafıza, öğrenme ve yön bulmayla ilgili hipokampus bölgesinin boyut ve kapasitesini artırdığını ortaya koymuştur.[12]
 
Draganski ve Gaser kontrollü egzersiz programlarına katılan insanların hipokampuslerinde daha fazla nöron bulunduğunu gözlemlemişlerdir.[6]
 
Illinois ve Pittsburg Universitesinden Art Kramer ve ekibi antremanlı insanların daha büyük hipokampusleri olduğunu tespit etmişlerdir. Bu bölgedeki dokuların artışının belli hafıza tiplerinin artışına neden olduğunu ifade etmişlerdir.[12]
 
# 6 BEYİNSEL İLETİŞİMİN GENİŞLEMESİ
 
Yeni araştırma  raporları bebeğin yüzme, emekleme ve yürüme gibi iki yönlü çapraz izli hareketlerle geliştiğini, bu hareketlerde artışın korpus kallosumda (beyin yarıkürelerini birbirine bağlayan yapı) sinir liflerin daha fazla gelişmesini sağladığını, bu hareketlerin beynin iki yarıküresindeki ve 4 lobu arasındaki aktivite ve zihinsel gelişimi artırdığı ve öğrenmeyi kolaylaştırdığı, yarı küreler arasındaki iyi iletişimin tüm beyin faaliyetlerinin etkisini artırdığını göstermiştir.[4]
 
#7 SOSYAL ÖZGÜVENİN GÜÇLENMESİ
 
Çok yönlü ve süregelen bir araştırmada, Dr. Liselott Diem ve ekibi, yüzme programlarına katılan 2-4 aylık bebekleri yeni ortamlara ve durumlara daha kolay adapte olduğunu, özgüven ve bağımsızlıklarının yüzmeyenlere göre daha fazla olduğunu ortaya koymuştur[5]
 
Yüzme dersleri  diğer çocuklarla birlikte olmak ve ortak faaliyette bulunmak açısından önemli bir fırsattır.[3] Çocuk, sosyal bir yapıda izleme ve mimikleme yoluyla işbirliği içinde hareket etmektedir.
 
Özel, istenmiş ve sevilmiş olmak aidiyet duygusuyla özgüven yaratmaktadır. Bir grubun parçası olmak çocuğun sosyal gelişimini olumlu etkilemektedir.[14]
 
#8 NÖROLOJİK GELİŞİMİN GÜÇLENMESİ
 
Çocuğun yüzerken suyun direncini kırmaya yönelik geliştirdiği taktikler onun nörolojik gelişimini güçlendirdiği gibi, deneyim kazanmasını da sağlar.
 
Dr. Ruth Rice'ın yaptğı araştırmalardan, sinir yolları ve vestibular sinir hücrelerinin uyarılmalarıyla nörolojik gelişim, kilo kazanımı ve zihinsel gelişimde önemli aşamalar kaydedildiğini bildirmektedir.[13]
 
Su, havadan 600 kat daha dirençlidir. Suda faaliyet ve hissi deneyimler tüm sinir sistemi için önemlidir.

REFERANSLAR
  1. Ayers J. Sensory Intergration and the Child. Los Angeles, CA. : Western Psychological Services;1991: pp.1-67
  2. Brenner R.A. Gitanjali S.T., Haynie D.L., Trumble A.C., Qian C., Klinger R.M., Klebanoff M.A., Association Between Swimming Lessons and Drowning in Childhood: A case controlstudy. Archives of Pediatrics and Adolescent Medicine 2009; 163(3):203-210
  3. Connell G., Todd A., Reference Manuel for Early Childhood in Water. Auckland, New Zealand: Swimming New Zealand; 2007.
  4. Dennison P.E. "Massage the Brain-Button and Learn." Newsmagazine, Online-www.ehostvgw3.epnet.com/fulltext.aspresultSetld=R00000002&hitnum=5&booleanTer.
  5. Diem, Undeutsch, Lehr, Olbrich, "Early Motor Stimulation and Personal Development: a study of four to six year old German Children." Extract by Editor. Swimming World 21 (12):14, 1980
  6. Draganski B., Gaser C., "Changes in Gray Matter Induced by Training." Nature 427;2004:pp.311-312.
  7. Field T., Scafidi F., Scanaberg S., "Message of Preterm Newborns to Improve Growth and Development." Pediatric Nursing.; 13: 385-387.
  8. German Sports College Cologne, "Baby Swimming: Advance Independence and Development of Intelligence." World Aquuatic Babies and Children Network, online-www.wabc.com: 1979.
  9. Hannaford C. Smart Moves. Arlington, Virgina, Great Ocean Publishers; 1995.
  10. Healthmade Magazine, "The Benefits for Swimming Especially for Children-The Function to teach Swimming to Infants." March 8, 2011.
  11. Jorgensen R., Grootenboer P., Funnell B., "Early Years Swimming Research Project at Griffith University." Splash Magazine; July 19,2011. online-http://www.griffith.edu.au/__data/assets/pdf_file/0019/470251/early-year-swim-interim-report-2012.pdf
  12. 1Kramer A.F., Erickson K.I., Colcumbe S.J., "Excercise, Cognition and the Aging Brain." Journal of Applied Physiology; 2009; pp. 101, 1243-1251.
  13. Rice R., "Neurophysiological Development in Premature Neonate Following Stimulation." Developmental Psychology, 13; 69-76, 1977.
  14. Rosengren L.,Baby Swim: The Beginning of a Life Long Adventure. Uppsala, Sweden. Uppsala Publishing house; 2004.
  15. Sigmundsson H., Hopkins B. "Baby Swimming Exploring the Effects of Early Intervention on Subsequent Motor Abilities." Child: Care, Health and Development, Science Daily 210, 36 (3): 428 DOL:10.1111/j.1365-2214.2009.00990.x. May 7, 2010.
  16. Whitehead, L.E. Move and Learn: The Power of Movement.Raleigh, North Carolina. Lulu Press, 2008.
  17. Whitehead L.E. Movement: The Keys to Early Learning. Raleigh, North Carolina. Lulu Press, 2010.
  18. Yang L. Nong ll,Li CL,Feng OM, Lo SK "Risk factors for childhood drowning in rual regions of a developing country: a case-control study." Injury Prevention 2, 13(3): 178-182.
  19. Zelazo P.R., Weiss M.J., "Infant Swimming Behaviors: Cognitive Control and Influence of Experience." Journal of Cognitive Development 7 (1); 2006: pp. 1-25
  20. Whitehead L., "Scientific Benefits of a Baby Swim Lessons." Mesa, Arizona.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder